13 februari 2022 – Loghouse Tuike (Ruka) - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Juanita Jean-Pierre - WaarBenJij.nu 13 februari 2022 – Loghouse Tuike (Ruka) - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Juanita Jean-Pierre - WaarBenJij.nu

13 februari 2022 – Loghouse Tuike (Ruka)

Blijf op de hoogte en volg Juanita

14 Februari 2022 | Finland, Kuusamo

Vanmorgen worden we langzaam wakker. Vandaag hoeft niets. Juanita schrijft het verhaal van gisteren en JP draait een paar wasjes. Verder is het een beetje hangen, hier en daar een slaapje en lekker verder hangen. Op de Noorderlichtvoorspellingsapp zien we dat we vanavond niets hoeven te ondernemen. Het is de hele dag volledig bewolkt. De enige activiteit die overblijft is vanavond naar een restaurant in Ruka. JP trakteert. Een traditie die hij begonnen is in 2014 toen we samen naar Londen gingen. Dus rond een uur of half zes gaan we richting Ruka. De restaurants moeten hier vanwege corona om 21 uur dicht, dus we gaan niet te laat. We hebben ons een beetje netjes aangekleed, dus niet de volle bepantsering tegen de kou aangetrokken en dat hebben we geweten. Het restaurant lag onderaan de piste op de berg, dus de wind had vrij spel. Het waaide zo door Juanita haar super dikke vest heen. De enige keer deze vakantie dat ze het echt heel erg koud had.

In het restaurant was het lekker warm en er hing een fijn sfeertje. We hebben heerlijk gegeten. JP had een rendierentrecote met aardappelpuree, bessensaus en een paddenstoelenroomsaus. Juanita een ovenschoteltje met rendiervlees, aardappelschijfjes, kaas en ook een bessensaus en een paddenstoelenroomsaus. Als toetje heeft Juanita het toetje dat we bij de lunch tijdens de husky-safari kregen (squeaky cheese maar dan nu in kanaalroom en cloudberries) in restaurantversie geprobeerd.JP neemt nog een espresso en een portje. Ook lekker. Na het eten gaan we vlug weer naar ons warme huisje.

Morgenochtend kunnen we nog even uitdrijven, maar dan gaan we toch echt weer meer richting Nederland. De wekker staat gewoon om 8 uur.

• 14 Februari 2022 - 19:41

Jos:

Als t net zo goed smaakt als t eruit ziet......smikkel smikkel.......Lekkerrrrrr

Goei eten tegen de kou ;)

Xxx Jos

• 15 Februari 2022 - 10:02

Hans Van Der Prijt:

Wat een supervakantie. Dankzij jullie verslag kunnen we van dag tot dag meeleven. Een winter zoals wij die niet meer kennen. Toch heel iets anders dan een strandvakantie aan het Spaanse strand. Geniet ervan!! Hans van der P.