6 februari 2022 Amsterdam – Magical Pond - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Juanita Jean-Pierre - WaarBenJij.nu 6 februari 2022 Amsterdam – Magical Pond - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Juanita Jean-Pierre - WaarBenJij.nu

6 februari 2022 Amsterdam – Magical Pond

Blijf op de hoogte en volg Juanita

06 Februari 2022 | Finland, Kuusamo

Vanmorgen op ons gemak opgestaan, heerlijk gedoucht en toen richting Schiphol gelopen op zoek naar ontbijt. Niet lang hoeven zoeken dus. Om 9.40 uur zou de balie pas open gaan, dus hebben we ons in de buurt van die balie een comfortabel plekje gezocht om de wachttijd vol te kunnen maken. Juanita heeft nog snel buiten een sigaretje gerookt en toen konden we onze bagage al inleveren.

Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten, bracht de piloot het fijne nieuws dat we vanwege het slechte weer 3 kwartier later pas op konden stijgen. De vlucht naar Helsinki verliep uiteindelijk prima. Gelukkig had onze aansluitende vlucht naar Rovaniemi ook vertraging, dus we kwamen een half uurtje later dan gepland in Rovaniemi aan. En aangezien we vakantie hebben, is een half uurtje vertraging geen probleem.

De huurauto opgehaald en op naar de glazen iglo. Door het donker op besneeuwde wegen. Juanita vond het spannend, JP had de rit van zijn leven. Wielen op besneeuwde weg door het besneeuwde bos. In het donker was het al prachtig. Dat moet morgen bij licht een sprookje worden.

Rond kwart over tien kwamen we bij de Magical Pond aan. JP MOEST even slippen tegen de helling die te stijl was om vanuit stilstand met de auto te beklimmen. Hij heeft zich helemaal uit kunnen leven. Bij de ingang zagen we al, dat wij de enige gasten zijn, dus de wegen zijn bedekt met krakend verse sneeuw. Maar dan de Iglo: Werkelijk een sprookje. Een knus huisje met een volledig glazen wand gericht naar het bos en met vrij zich op de sterrenhemel. Hier houden wij het best twee nachten vol.

We zijn wel een beetje moe van de reisdag. Morgen niets speciaals op het programma. We moeten alleen de thermokleding ophalen en verder moeten we niks. Voor de zekerheid maar wel een wekker, want het ontbijt is morgen tussen 9 en 10.

• 07 Februari 2022 - 06:15

Jos:

Fijn dat jullie er zijn. Laat het avontuur maar beginnen. Heeeeeeel veeeeeel plezier.
    Liefs Jos

• 07 Februari 2022 - 07:35

Jackie:

Gelukkig goed aangekomen en heerlijk al die verse sneeuw.
    Xxx Jackie

• 07 Februari 2022 - 09:46

Lisbeth:

Super zeg, jullie maken er onderweg al een excursie van met de slipcursus van JP. Fijn om te lezen dat het allemaal voorspoedig is verlopen. Have fun❤️